Zainteresowanie zdrowiem i dietami.

W czasie szkoły średniej interesowaliśmy się w znaczącym stopniu tematami zdrowia i dietetyki. Bardzo chętnie pomagamy naszym znajomym jeśli przychodzą do nas z prośbą o ułożenie grafiku na jadłospis dla ektomorfika chcącego przybrać na wadze. Ostatnio nawet przyszła do nas kuzynka, która chciała od nas otrzymać plan żywieniowy przy jej problemach z nadciśnieniem. Wszystko układamy sami, mamy w tym jakąś wiedzę ponieważ na wakacjach przeszliśmy szkolenie dla hobbystycznych dietetyków. Teraz jednak dalej chcemy się rozwijać. Pragniemy zdobyć tytuł w tym temacie. Czy jesteśmy to w stanie osiągnąć? Oczywiście, że tak. Wystarczy się rozejrzeć nad odpowiednim kierunkiem studiów. Powinniśmy szukać takiego o nazwie dietetyka. W tej dziedzinie będziemy mogli się dalej rozwijać. Wizje otworzenia własnego gabinetu profesjonalnego dietetyka mieliśmy już w liceum. Teraz możemy spełniać nasze wizje. Zapisują się na studia otrzymamy książkową i praktyczną wiedzę na temat tego w jaki sposób profesjonalnie podchodzić do tego tematu.

Tagi wpisu: , .

Najlepsze efekty diety bez tabletek.

Widzimy reklamy w mediach czy w Internecie. Bardzo często dotyczą one odchudzania. Szczególnie często je otrzymujemy na e-mail jeśli czytamy fora dietetyczne lub sprawdzamy zdrowe przepisy na dania z małą liczbą kalorii. Jesteśmy w tym temacie obeznani. Jednak teraz kiedy nachodzi zima nie chcielibyśmy w tym okresie złapać dodatkowych kilogramów. Nie są one nam potrzebne. Chętnie byśmy komuś oddali nasze zbędne 5kg. Zastanawiamy się nad ciekawym wpisem użytkownika na forum dotyczącego tego, że po tabletkach można schudnąć w błyskawicznym tempie. Czy to jest prawda? Może użytkownik forum dietetycznego się pomylił i nie miał wystarczającego doświadczenia w tym temacie? Lepiej jeśli nie będziemy się przekonywać. Zastosujmy się do rad naszej znajomej, która studiuję dietetykę. Powtarza nam, że aby schudnąć należy zmienić swoje nawyki żywieniowe i jadłospis. Na pewno ma rację, gdyż polskie przysłowie mówi – jesteś tym, co jesz. Warto się zastanowić nad wartościami odżywczymi każdego dnia.

Tagi wpisu: , .

Dieta cud a ulotki reklamowe.

Bardzo często widzimy ulotki reklamowe przedstawiające magiczne działanie odchudzania. Oferują nam, że już po 2tygodniach zauważysz znaczący spadek wagi. Nie jest to do końca prawda. W tak krótkim okresie czasu nie będziemy w stanie zrzucić swojej wagi. Jest to dłuższy proces, który wymaga codziennego poświęcenia. W czasie przykładowych 10dni będziemy dopiero co przyzwyczajać nasz organizm do tego aby się dostosował do innego stylu podawania posiłków. Teraz na pewno musimy się przerzucić na coś zupełnie innego. Nasz organizm będzie potrzebował dań w trochę innym czasie. Zmienimy nasze podejście. Będziemy jedli częściej a w mniejszych porcjach. Jeśli się nauczymy prawidłowych nawyków żywieniowych to nasza waga zacznie stopniowo maleć. W końcu zauważymy, że czujemy się lżejsi i nie musimy podjadać po nocy aby zaspokoić swój głód. Taki problem już nie będzie nas dotyczył. Jednak aby dojść do zmniejszonej wagi to potrzebujemy dużo czasu. Nie możemy uwierzyć w to, że po dwóch tygodniach będziemy mieli rewelacyjną sylwetkę. Każdy proces mający na celu poprawę czegoś trwa dłuższy okres czasu.

Tagi wpisu: , .

Jakie owoce jeść zimą?

Zima to taki czas, kiedy dostęp do świeżych, rodzimych owoców jest znacznie utrudniony. Oczywiście możemy znaleźć je s supermarketach, ale wiadomo – są to warzywa oraz owoce sprowadzane zza granicy, co oznacza, że często dojrzewają w sztucznych warunkach, pełne są nawozów i niekoniecznie pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. Ale i tak nie warto nawet wtedy z nich rezygnować. Czasami, na targowiskach można kupić warzywa, które przechowywane są we właściwy sposób, tak jak robiły to nasze babcie – na przykład w zimnych piwniczkach, w piasku. W taki sposób przechowywało się marchewkę, pietruszkę i inną włoszczyznę, z której można zrobić przepyszną, polską sałatkę jarzynową. Kapustę zimą można jeść w koszonej postaci – przy okazji dostarczymy sobie całego mnóstwa witamin, przede wszystkim witaminę C. Jak widać, zimą także można jadać pyszne warzywa, które pozwolą nam prowadzić zrównoważoną dietę, pełną naturalnych składników odżywczych. Warto jeść warzywa, bo są źródłem wielu pożytecznych substancji, które chronią nas przed wieloma chorobami.

Tagi wpisu: , .

Warzywa i ich drogocenne witaminy

Warzywa to niezwykle niedoceniane elementy diety, które powinny się w niej znaleźć. Niestety mimo tak dużego dostępu do nich, rzadko po nie sięgamy. Mało w naszej diecie warzyw, no chyba, że mówimy o ziemniakach, mało w naszej diecie owoców. Jak to zmienić? Należałoby przede wszystkim znaleźć dla tych produktów miejsce. Warto dodawać je na przykład do śniadania, spożywać w ramach drugiego śniadania albo deseru. Z samych warzyw możemy przygotowywać przepyszne sałatki, robić z nich wywary na przykład do zupy albo jeść je na surowo. Doskonale w ramach przystawki sprawdzają się na przykład pokrojone w paseczki słodkie marchewki albo seler naciowy. Można je podawać na przykład z jogurtem naturalnym. Inna propozycja warzyw? Na przykład grillowane – doskonale smakują, stają się chrupiące i nie tracą tak wielu właściwości. Generalnie powinniśmy się przeprosić z warzywami i dodawać je wszędzie tam, gdzie się da. Do kanapek pomidorki ogórki, sałatę, do obiadu kapustę, brokuły – jedzmy je wszystkie, a na pewno będziemy cieszyć się zdrowiem.

Tagi wpisu: , .

« Older Entries